teisipäev, 16. veebruar 2016

Paleo-sõbralik vürtsikas guljašš


Ma pean ütlema, et ma isiklikult ei ole väga suur lihakokkaja. Noh, et ma nüüd võtaks veise- või ulukiliha käntsaka ja võluks sellest käigupealt midagi suussulavat välja. Liha söömisega on mul üldse juba pikalt dilemmad olnud. Kas üldse peaks ja kas ma üldse tahan ja äkki loobuda.  Samas mulle ju nii väga meeldib katsetada uusi retsepte ja ilmselt gurmaanluse pisiku tõttu ma polegi veel soovinud loobuda. 

Vegatariaanlust ja veganlust hindan siiski väga ja see läheb paremini kokku ka jooga kogemusega , mis mänginud olulist rolli minu viimaste aastate elus. Mõnes teises postituses tahan sellest põhjalikumalt kirjutada. Nüüd aga ju kaldusin täitsa kõrvale... jutt oli lihast.

Kuna kohalikku veiseliha on viimasel ajal kiitma hakatud ja kõik muudkui kokkavad sellest, ülistades selle pehmust ja muredust, siis võtsin ka taaskord ette. Küll aga muutsin vana hea guljaši retsepti tänapäevasemaks ja kehale kergemaks, jättes ära jahukastme ja koore, mida bistroodes (maakeeli sööklates :)) ikka kiputakse lisama, samuti kasutatakse veiseliha asemel tihti sealiha - mis on originaalretseptist kaugel) ning serveerisin kartuli asemel brokoliga. Tänu sellele on roog gluteeni- ja laktoosivaba ning paleo. Algselt aga on guljašš Ungari karjuste toitev-maitsev-vürtsikas supp (jah nimelt paks supp, mitte jahukaste), mida vamistati lõkketulel.


Maitserikas paleo-guljašš


3 portsjonit


50 g peekonit
2 väikest sibulat
1 tl Santa Maria Fajita maitseainet või paprikapulbrit
1-2 spl oliiviõli
180 g kvaliteetset veiseliha
1 dl punast veini
2 näpuotsatäit soola
näpuotsatäis köömneid
näpuotsatäis rosmariini
näpuotsatäis chilli- või cayenne pulbrit
1 küüslauguküüs
3 spl tomatipestot
3 dl vett
1 suur õisik broccolit
karbike kirsstomateid

  1. Haki peekon kuubikuteks ja prae seda kergelt. 
  2. Lisa peenelt hakitud sibul ning kuumuta koos läbi.
  3. Lisa Fajita või paprikapulber, vähenda kuumust, hauta läbi.
  4. Haki veiseliha kuubikuteks ja lisa koos õliga pannile. Kuumuta ja pruunista kergelt.
  5. Lisa vein, sool, maitseained, purustatud küüslauk, pesto ja vesi. Lase keema ning siis alanda kuumust madala podina peale.
  6. Lase podiseda kuni 2 h hästi madalal tulel. Kaste keeb kenasti kokku ja paksemaks ning mingit paksendajat polegi vaja. Vajadusel kontrolli ja lisa veidi vett. 
  7. Enne serveerimist keeda brokolit 3-5 min mulisevas vees ja ehmata sõelal külma veega. Haki ka tomatid.
  8. Maitse valmis guljašši ja vajadusel timmi maitseid (võimalik, et tunned, et soovid soolasemat toitu kui mina - eriti kui oled meesterahvas:).


Kommentaare ei ole: