neljapäev, 14. juuli 2016

Lahtine munapirukas porru ja juustuga

Mul on üks üsna retro kokaraamat, mille omal ajal tõi mulle Inglismaalt minu noor tädi Lilian. Seal on sellised vanaaegsed inglise toekad taluretseptid. Raamatu pealkiri ongi "Favourite Farmhouse recipes". Naudin vahel sellist comfort food'i väga ja ka täna sain sellest raamatust idee.



Kaubandusvõrgus aga on saadaval nüüd seemnetega lehttainas. See meeldis mulle väga selle piruka põhjana. Maitserikkam kui tavaline pirukapõhi ja loodetavasti nõks tervislikum ka.

Juustukatteks kasutasin Apetina juustukuubikuid õlis, mis maitsestatud päikesekuivatatud tomatiga. Järelejäänud maitseõli kasutasin värske rohelise salati peale. Serveerimiseks sobiks ka väga hästi näiteks mõni särtsakas chutney!

Munad lahtiselt pirukale lüüa, nagu praeks lihtsalt härjasilmi pannil, on minu meelest hästi lahe idee. :) Näeb atraktiivne välja ja maitseb ka. Mina pean ütlema, et küpsetasin lausa veidi üle või siis ehk kasutasin liiga kõrget kuumust alguses. Idee järgi oleks võinud need munad keskelt ju tegelikult vedelaks jääda. Samas, kui ahjus alt ja ülevalt režiimiga küpsetada, siis on see vist päris raskesti saavutatav. Ainult alt ma ei tahtnud ka küpsetada, sest soovisin ikka näha ka pealtpoolt ilusaid krõbedaid pirukaääri. Seega ma arvan max 175 kraadi juures 20 minutit on OK. Eks jälgi ja vaata ise, mis seis on küpsetamise jooksul ja vajadusel timmi soojust või aega.


Lahtine munapirukas porru, juustukuubikute ja parmesaniga


26-cm läbimõõduga vorm


1 pakk Mantinga seemnetega täistera-lehttainast
1 väike porru
1 karbike Apetina päikesekuivatatud tomatitega juustukuubikuid õlis
3 spl peenelt riivitud parmesani
4 öko- või lihtsalt vabakana muna
musta pipart, soovi korral veidi soola (mina lisasoolast loobusin nagu tavaliselt mul kombeks soolaste koostisainete puhul
näpuotsatäis värskelt riivitud muskaatpähklit

Säti ahju temperatuur 175 kraadi juurde.

Aseta vormi põhjale küpsetuspaber, kinnita servad, lõika ära liigne paberi äär ja vooderda vorm seespoolt taigna tükkidega. Tainast eraldi veel rullida pole vaja - ristkülikute paksus on täitsa paras. Vajadusel lõigu tükke sobivaks, et saaks neid asetada ühtlaselt üksteise kõrvale ümmargusse vormi. Säti need nii, et pirukale jääksid kõrged servad, mida hiljem äärtest piruka peale voltida (vt ülalt pilti).

Haki porru väga peenteks viiludeks ning puista tükid põhjale. Lisa nõrutatud juustukuubikud, ülejäänud õli kasuta hiljem värske salatilisandi maitsestamiseks.

Raputa või jahvata veskist musta pipart ning löö põhjale lahtise käega ühtlaselt 4 sektorisse lahti munad. 1-2 muna võib vabalt katki minna ka, sest mõni sööja ehk armastab oma muna süüa just nii, mitte härjasilma kujul. :) 

Raputa siis ka parmesan roale ning riivi mustkaatpähkel.

Küpseta kuni 20 minutit - kui tahad täitsa vedelat muna, siis ka vähem, aga siis ei pruugi tainas mõnusaks krõbedaks läbi küpseda.

Kui Sul on, siis serveeri Jamieoliverlikult rustikaalselt lõikelaualt või muult selliselt stiilipuhtalt aluselt, eriti hea, kui see on veel võimalikult kulunud ja pragunenud! :)



Kommentaare ei ole: